אמזון נכנסת הקניונים בלחץ

ההערכה היא שבכריסטמס השנה כ- 70% מהרכישות בארה"ב עברו באמזון. אין פלא שההודעה שאמזון נכנסת לישראל מלחיצה את בעלי חברות אחזקת הקניונים.

הירידה בפדיון החנויות ולחץ מצד השוכרים לא משפר את המצב.

ההודעה של מליסרון על היתכנות למכירת חברת הקניונים שלה, לא נובעת רק בשל החובה להתייצב מול החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים בנושא הריכוזיות במשק אלא בעיקר בשל ירידת המנייה בכ- 20% בחודשים האחרונים. התחרות המסיבית של הקניונים הווירטואליים עושים שמות במתחמים מסורתיים כדוגמת הקניונים של משפחת עופר.

מדינת ישראל לא לבד, שנת 2017 הייתה השנה בה נסגרו מספר הקניונים הגדול ביותר בארה"ב שסובלת מהמגמה של היחלשות מרכזי סחר מסורתיים מול ענקיות הסחר המקוון.

רשתות אופנה וסחר הנמצאת בתוך קניונים בחוזים ארוכי טווח מחפשות דרכים להשתחרר מהחוזה ומייצרות חלופות למכירות מקוונת ולצמצום גודל החנויות

תהליך ביצירת אמון

חוסר האמון מהרכישה המקוונת הולך ופוחת. מספר רב של תחומים נכנסים לרכישות המקוונות והאמון ברשתות סחר מקוון עולה באופן מפתיע ולטובה.

אופן ההזמנה המהיר והנוח  הוא פרמטר  מרכזי ברכישה אבל החשש בקושי ההחזרה שאי התאמה של מוצר שנרכש מאופן מקוון היווה בעבר  אלמנו מעכב. הפתרון הנח של מעטפות החזרה ואי גביית תשלומים על החזרת מוצרים פתחה את הצוהר למבול הרכישות מאתרים בארץ ומחו"ל.

אי אפשר להתעלם מהשיפור בשירות מסירת המשלוחים  של חברת דואר ישראל . בדואר ישראל הבינו שאם לא יחשבו באופן יצירתי הם לא ישרדו והשיפור הביא לתוצאות ברווחיות.

חברות הקניונים מבינות מעט מאוחר כי העולם השתנה, חברת קניוניי עזריאלי הקימו את אתר הרכישות "עזריאלי.קום כשירות משלים לחוויית הרכישה בקניונים בניסיון להתמודד עם הירידה ברווחיות  הענף.

מדינת ישראל היא מהמובילות בעולם ביחס של מ"ר בקניון לאזרח. המושג קניוני רפאים או "Dead Mall"  מוכר בארה"ב ומוזר לראות עוד ועוד קניונים שנפתחים שרובם למעשה הוא חיקוי לשאר הקניונים האחרים.

קניון ללא ייחוד , כזה שאין בו ערך מוסף וחוויה מיוחדת לקהל ספציפי דינו ככל הנראה להיסגר בשנים הקרובות.

פתיחת קניונים נוספים במקום חשיבה יצירת מביאה בצורה מהירה לקניבליזציה.

הנפגעים הראשונים הן הרשתות הקטנות, בהמשך גם הרשתות הגדולות מבינות שאם הפדיון יורד ושאר העלויות הקבועות נשארות ללא שינויי הרווחיות נשחקת.

מה הכיוון בעולם ?

צמצום דרמטי של שטחי מסחר מתבקש. אף אחד בישראל לא  צריך מ"ר בקניון. הוא צריך סמארט-פון ואפליקציות ייעודיות לרכישה מקוונת בטוחה, נוחה ומהירה.

לא צריך לפתוח עוד קניון הזהה למאה אחרים. קניונים קונספטואליים זה הכיוון, קניונים מפולחים ובעלי בידול בהם החוויה היא העיקר והרכישות הנלוות הן של שירותים ואוכל .

הכיוון,חנויות לתצוגה ומדידה עם צגים להזמנה מהירה. חוסך בכח אדם ומייעל את התהליך והחשוב מכל מצמצם בשטחים סחר יקרים ומיותרים.

כשאמזון מתחייבת למשלוח בתוך מספר שעות ברור למה מודאגים בחברות הקניונים בישראל. קניות הן חוויה למה לסבול ?

מתי אלפר –מומחה לשיווק ומיתוג 

 

 

לקריאת המאמר שפורסם בישראל היום כנסו ללינק המצ"ב 

http://www.israelhayom.co.il/article/529275

 

Please reload

פוסטים מובחרים

כך ניתן להוריד את מחירי הירקות והפירות

May 16, 2016

1/5
Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

ארכיון
Please reload

חיפוש
Please reload

חפש אותנו
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Social Icon
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

כלים שיווקיים – פתרונות ייעוץ שיווקיים​